4 weekse online Bowspring introductie cursus

Maak kennis met de Bowspring methode in deze 4 weekse online introductie cursus. Deze cursus is voor iedereen die kennis wil maken met de Bowspring methode. In deze 4 weken leer je    de meest fundamentele houdingen, basis vormen en bewegingen in de Bowspring methode. De online lessen worden gegeven door Petra Kool.

hoe, wat, waar en wanneer?

Vanaf 15 januari tot 8 februari zullen we elkaar twee keer per week live ontmoeten op dinsdag en donderdagochtend 9.30u – 10.30 via Zoom video conference. Kun je niet op deze tijd aanwezig zijn? Iedereen ontvangt na afloop een opname van de les per mail.  Het voordeel van live meedoen is dat ik  kan meekijken en je aanwijzingen geven zoals in een les in de Studio.
De lessen kun je tot 2 weken na de gegeven datum terugkijken.

VOOR WIE IS DEZE online curus?

  • Wil je minder rug/nek/schouder/hoofdpijn klachten?
  • Wil je meer souplesse, vitaliteit en energie ervaren in je dagelijkse leven?
  • Wil je aandachtiger leven?
  • Wil je met meer plezier bewegen?
  • Wil je een helder en kalm hoofd?
  • Wil je meer vanuit je hart leven?
  • Wil je je lichter en vrijer voelen?
  • Wil je energiek, sterk en soepel ouder worden?
  • Wil minder angst, stress, gepieker ervaren?
  • Wil je beter kunnen hardlopen, gewicht heffen of de trap op kunnen rennen?

WAT LEER JE?

  • In deze cursus leer je hoe veel klachten ontstaan, door houdingen en bewegingen die je iedere dag herhaald.
  • Je leert hoe je natuurlijke curves kunt terugbrengen in je lichaam, waardoor meer souplesse en vitaliteit terugkomt.
  • Je leert hoe je de Bowspring houding in je dagelijkse activiteiten kun integreren.

hoe kun je meedoen?

Via onderstaande link kun je de online les serie van 8 lessen kopen voor 99,- euro. De dag voor de les ontvang je een uitnodiging via Zoom. Via deze link kun je deelnemen aan de les.
Ja, ik doe mee!

de werking van bowspring!

Er zijn momenteel zoveel mensen met pijnklachten in o.a. onderrug, bovenrug, schouders, nek, knieën, enkels en voeten.
Omdat iedereen wel iets heeft lijkt het “normaal” te zijn in deze tijd of men zegt dat het komt door ouderdom.
Ik ben het hier niet mee eens! Veel pijnklachten die we ervaren komen door een verkeerde houding of oefeningen die niet juist uitgelijnd zijn. Ook voeding en stress speelt een grote rol hierin.

Bowspring werkt op de diepe houdingspieren en het bindweefsel. Er ontstaat meer circulatie in het lichaam waardoor het afvalstoffen (ook emotionele afvalstoffen) gaat loslaten. Dit wordt ook wel de: “flushing of the fascia” genoemd.
De Bowspringhouding geeft richting aan het bindweefsel, hierdoor zal het bindweefsel dichter naar de botten toe bewegen en op deze manier de botstructuur ondersteunen. Hierdoor ontstaat meer lichtheid in de bewegingen en in de ervaring van jezelf.

WAT IS BOWSPRING?

Bowspring is een bewegingsvorm die dynamisch en open is en die de natuurlijke curves terug brengt in het lichaam. Hierdoor ontstaat meer bewegingsvrijheid en lichtere manier van bewegen.
In  de Bowspring-houding staan het hart, heupen en hoofd centraal.  Deze drie delen van het lichaam worden zo uitgelijnd dat de natuurlijke curves terug gebracht worden in het lichaam.