Bowspring & Kettlebell

 

de leukste manier om o.a meer spierkracht te ontwikkelen!

Dit is een les waarbij we de Bowspring methode combineren met het trainen met een kettlebell (dit is een gewicht van 4 kilo).
Deze les brengt kracht, souplesse en mindfulness samen.
Het voordeel van werken met een gewicht, krachttraining dus is dat het van invloed is op je hormoonhuishouding.

Na je 35ste/40ste verandert onze hormoonhuishouding en stofwisseling. We blijken nadat we ouder worden minder groeihormoon aan te maken. Groeihormoon zorgt voor sterke spieren en spieren verbranden weer vet. Door krachttraining stimuleert de aanmaak van groeihormonen.

Een ander aspect wat deze les bijzonder maakt is dat de kettlebell-oefeningen speciaal aangepast zijn op het vrouwenlichaam. Wanneer wij als vrouwen gewicht tillen of het nou een boodschappentas is of een kettlebell ontstaat er neerwaartse druk op de bekkenbodem.
1 op de 4 vrouwen krijgt op latere leeftijd last van verzakkingsklachten, dat is er veel en mijns inziens niet nodig of mogelijk om dit te beperken.

De combinatie van Bowspring en het werken met gewichten heeft ook een positief effect op hoe je je voelt. Ik ( Petra) voel me altijd heel fris en licht na deze les.
Alsof mijn hele energieveld opgeschoond is en ik veel steviger in mezelf zit.

In deze les staat ook het in verbinding zijn met jezelf centraal. Met aandacht de oefeningen doen ipv over je grenzen gaan.
Natuurlijk eindigen we de les met een eindontspanning!

De bowspring methode bestaat uit revolutionaire oefeningen gericht op je houding voor optimale gezondheid! Bowspring is een dynamische, open houding met curves.

In deze les staat het aanleren van de Bowspring-houding centraal Zodat je ook je dagelijkse bewegingen volgens deze uitlijning kunt maken.De natuurlijke buigingen en openheid van de Bowspring-houdingen genereren levendigheid, energie en een kalm zenuwstelsel.Bowspring versterkt de spieren en zorg ervoor dat de spieren soepel blijven met een gebalanceerde spiertonus. 

De Bowspring-houding maken het mogelijk om lichter te springen, rennen, dansen, te verplaatsen etc. Je kunt het in elke dagelijkse activiteit inzetten. En wat we leuk vinden is dat het aandacht en bewustzijn vraagt om vrij te worden van beperkende patronen en tegelijk heel speelse bewegings vorm is!

In deze les gebruiken we aan het eind de kettlebell voor spierversterkende oefeningen.

 

  • woensdag 20 dec.

  • donderdag 21 dec.

Ik wil een proefles!