Bowspring

 

De bowspring methode bestaat uit revolutionaire oefeningen gericht op je houding voor optimale gezondheid! Bowspring is een dynamische, open houding met curves.

In de Bowspring houding staat “radiant Heart” – of wel stralend hart centraal. Door de ribbenkast uit te zetten ontstaat er meer ruimte en openheid in het hartgebied.
Vervolgens beweegt men de zitbotten en heupen naar achteren. Hier door ontstaat weer de natuurlijke curve in de onderrug.

Kenmerkend voor de Bowspring-houding is de onderrug die naar binnen welft, de bilspieren die omhoog bewegen ipv omlaag, de borstkas die ruim en licht is met de intentie van een stralend hart, een lange buik en open keel gebied door de natuurlijke welving van de nek.
De Bowspring-houding voelt heel licht en natuurlijk maar kan in het begin zwaar zijn omdat we zoveel houdingsgewoonten hebben die hier ver vanaf zijn geraakt. Denk aan de bananen vorm van veel bovenlichamen in een stoel… of de ingevallen borstkas en bolle bovenrug. Navel in en staart tussen benen. Bij Bowspring is de staart juist vrij, als bij een actief dier.

De natuurlijke buigingen en openheid terug brengen in het lichaam geeft heel veel levendigheid, energie en een kalm zenuwstelsel.
En je wordt er sterker van maar niet met keiharde spieren of een sixpack maar met hele soepele spieren die een gebalanceerde tonus hebben.
De buigingen maken het mogelijk om lichter te springen, rennen, dansen, te verplaatsen etc. Je kunt het in elke dagelijkse activiteit inzetten. En wat we leuk vinden is dat het aandacht en bewustzijn vraagt om vrij te worden van beperkende patronen en tegelijk heel speelse bewegingsvorm is!


  • maandag 20 nov.

  • vrijdag 24 nov.

Ik wil een proefles!